Nystart för bloggandet!!!?

Den här bloggen har stått stilla en tid.
Men nu kan det vara dax för lite mera här.

Vi har huset fullt av nya människor och det nya året har börjat bra med hyperaktuella utställare, som glaskonstnären Åsa Jungnelius, nominerad till DN´s stora kulturpris.

Om några veckor oppnar det en stor utställning med Lars Lerin i Konsthallen, Skövde Kulturhus.

Februari blir en musikmånad med besök av Stefan Sundström den 6/2, The Sound Track of  Our Lives den 21/2 och Anna Ternheim den 27/2.

I vår får vi även besök av en högaktuell författare, som synts i nästan alla TV-soffor och gett flera intervjuer om sin  nya bok. Titeln på den är ett egennamn gånger två. Nu vet ni säkert vem det är :-)
med mera, med flera .....

Så det finns att skriva om. Hoppas att flera än jag vill göra det. Det enda som saknas just nu är biblioteksspöket. Det har inte synts på länge. Men vem vet ....

Rune Lindström 

Kommentarer
Postat av: biblioteksspöket

Nog har jag varit frånvarande länge. Jag tog på mig lite för många spökeri-uppdrag och kände mig en dag plötsligt väldigt trött, vilket väl även ett spöke har rätt att göra (?) Så jag for iväg på semester, det skulle visa sig bli en sådan där semester man aldrig riktigt återvänder ifrån. En ersättare har satts in på min forna spökeripost och jag tror ni kommer ha lika mycket glädje av hennes spökerier som av mina. Hon hör den unga generationen till och har lite mer kreativa idéer än ett ringrostigt gammalt biblioteksspöke som jag. Själv befinner jag mig på en lugn plats, med utrymme för allt vad ett gammalt färdigspökande biblioteksspöke kan önska. Jag läser böcker, tittar på fin utsikt och är helt för mig själv. Tiden som officiellt biblioteksspöke minns jag med en varm känsla innanför bröstfickan, men nu är det dags att vara någon annanstans. Tack ska ni ha för att ni lät mig hållas under alla dessa år bland bokhyllorna, jag minns er, men är numera pensionerad från min tjänst.

Glad sommar och ett fortsatt väl levt liv,

önskar en gammal spöklik vän...

2009-06-11 @ 15:39:57
Postat av: Tove

Kom tillbaka, allt är förlåtet. Vi vill ha ett spöke som rumsterar om ibland. Spöken går igen inte i pension.

Tove

2009-06-12 @ 12:45:29
Postat av: Anonym

Alla "spökskrivare" är välkomna!

Rune

2009-06-27 @ 13:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0